10 de março de 2009

Trilha Jovem (USAID)

 

O site da U.S. Agency for International Development ( USAID) veicula a seguinte nota sobre o Projeto Trilha Jovem:

 

In partnership with Instituto de Hospitalidade and Counterpart International, USAID is implementing the “Trilha Jovem” Project, an employment program that provides training in the tourism sector for disadvantaged youth ages 16-24, from Salvador, Bahia. In order to be eligible for the program, youth must be studying in public schools and come from families with a monthly income below the Brazilian minimum wage of R$350.00.

 

By the end of 2007, over 2040 youth had successfully concluded training in one of the three tourism career tracks: Food and Beverages, Travel and Tourism, and Lodging. Training includes 400 hours of on-site activities split into three subjects. Through the first one, students receive basic knowledge on sustainable development in tourism. On the second, they learn how to achieve excellence in services in the areas chosen. While on the third, they are oriented in their career and life planning. The program also includes various workshops that allow them to acquire skills in computer operation, English, entrepreneurship, interpersonal communication, and personal presentation, in addition to participating in awareness-raising debates on issues such as sex tourism and Aids in the workplace. Besides the on-site training, youth also participate in 100 hours of extra-curricular activities and 80 hours of supervised internships in the local tourism industry.

 

In 2008, the program will be extended to another eleven Brazilian tourist sites through a partnership established with the Ministry of Tourism and Ibi Institute.

 

 

Trilha Jovem em Recife (Pe)

O Projeto Trilha Jovem nasceu de uma proposta curricular desenvolvida, em 2001, pela Germinal Consultoria para o Instituto de Hospitalidade (IH), de Salvador, na Bahia.

 

Essa primeira versão foi alterada pelo IH nas primeiras implementações, em 2004. Depois, em 2006, a versão original e a inicialmente implementada foram fundidas na versão atual, que ganhou dimensão nacional. A Germinal contribuiu nesse trabalho.

 

A partir da crítica, sistematização, reformulação e ampliação dos planos de aula utilizados nas primeiras implementações, a Germinal criou também as Referências para a Ação Docente (Eixos I, II e III), que são manuais que apresentam sugestão, passo a passo, de desenvolvimento de todas as unidades curriculares do Projeto. As Referências para a Ação Docente facilitam e são fundamentais na manutenção da qualidade  da expansão nacional do Projeto.

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2 Comentários

  1. Ola, preciso urgentimente de um emprego, e queria que meu primeiro trabalho fosse com vocês.
    Moro no Rio, estou cursando o 2º grau, tenho diploma de informatica, estou me aprimoriando em inglês e acabando o curso de petrole e gas.

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